پایگاه مقاومت شهید قدوسی(ره)کرمان

انکار بسیج, انکار بزرگترین ضرورت و مصلحت برای کشور است.(مقام معظم رهبری)

پایگاه مقاومت شهید قدوسی(ره)کرمان

انکار بسیج, انکار بزرگترین ضرورت و مصلحت برای کشور است.(مقام معظم رهبری)

طرح تحریم نفت ایران از سوی غرب محکوم به شکست است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی عرب نیوز تا زمانی که ایران مشتریان نفتی مهمی مثل چین، کره جنوبی، ژاپن، ترکیه و هند دارد تحریمهای آمریکا و اروپا بر ضد صادرات نفت و سیستم بانکی ایران هیچ گونه موفقیتی نخواهد داشت .

بر اساس این گزارش اتحادیه اروپا قصد دارد از ابتدای جولای واردات نفت از ایران را تحریم کند ولی بزرگترین مشتریان نفتی ایران در آسیا تا کنون مخالفت خود را با اعمال این تحریمها اعلام کرده اند .

اعمال تحریمهای نفتی اروپا بر ضد ایران در حالی است که رهبران اروپایی برای رهایی از بحران مالی و بدهی و جلوگیری از تکرار رکود اقتصادی تلاش می کنند . به اعتقاد کارشناسان اقتصادی در صورتی که بحران عرضه جهانی نفت تکرار شود آمریکا به مراتب کمتر از اروپا متضرر خواهد شد و بازنده اصلی این بازی اروپا خواهد بود.

آمریکا ذخایر انرژی 727 میلیون بشکه ای در اختیار دارد . ایران نیز در واکنش به تهدیدات اخیر نسبت به مسدود کردن تنگه هرمز هشدار داده است و به کشورهای عربی نفت خیز خلیج فارس نیز نسبت به افزایش تولید نفت خود هشدار داده است . ایران با اقتصاد 819 میلیارد دلاری در شرایط بسیار خوبی نسبت به رژیم صدام برای مقابله و رویارویی با غرب است .

به نظر می رسد اعمال تحریمهای بیشتر بر ضد ایران تنها موجب فشار بیشتر بر مردم عادی و افزایش نفرت و خشم مردم ایران از غرب خواهد شد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد