پایگاه مقاومت شهید قدوسی(ره)کرمان

انکار بسیج, انکار بزرگترین ضرورت و مصلحت برای کشور است.(مقام معظم رهبری)

پایگاه مقاومت شهید قدوسی(ره)کرمان

انکار بسیج, انکار بزرگترین ضرورت و مصلحت برای کشور است.(مقام معظم رهبری)

واپسین لحظات سال و نوروز را چگونه سر کنیم

آیت‌الله مجتبی تهرانی از اساتید برجسته اخلاق ضمن طرح این پرسش که «در لحظات آخر سال چه کنیم؟»، با استناد به احادیثی از امیرالمؤمنین، امام حسین و امام صادق علیهم السلام به این پرسش پاسخ گفت.

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله مجتبی تهرانی از اساتید برجسته اخلاق با طرح این پرسش که «در نوروز چه باید کرد؟»، ضمن پاسخ به آن مباحثی را در این زمینه مطرح کرد که مشروح آن در پی می‌آید:

* ضرورت تنبّه در کنار مباحث علمی

اگر بنا باشد همیشه مباحث علمی را بدون اینکه در کنارش تنبّهی برای ما وجود داشته باشد مطرح کنیم فکر می‎کنم فایده‎ای نداشته باشد، لذا خوب است گاهی برای ایجاد تنبّه مسائلی را مطرح کرده و در آن تأمّل کنیم.

* غفلت از «مرور ایّام» و «گذشت زمان»

از جمله این مسائل مسئله «مرور ایّام» است. به تعبیر همگانی انسان گاهی از «گذشت زمان» غفلت می‎کند و این غفلت موجب می‏شود انسان از خواب غفلتی که او را فرا گرفته است بیدار نشود. در این عالم اموری که موجب اعتبار و پندپذیری می‏گردد زیاد است امّا انسان از آن عبرت نمی‎گیرد! علی(علیه‎السلام) می‏فرماید: «مَا أَکْثَرَ الْعِبَرَ وَ أَقَلَّ الِاعْتِبَارَ». یکی از موضوعاتی که انسان باید از آن پند و عبرت بگیرد و متنبّه و بیدار شود مسأله «گذشت زمان» است.

* هر «روز» در قیامت گواهی است بر اعمال انسان

امام صادق(علیه‎السلام) به نقل از آبای گرامشان در روایتی همه فهم، فرمودند: «مَا مِنْ یَوْمٍ یَأْتِی عَلَى ابْنِ آدَمَ إِلَّا قَالَ لَهُ ذَلِکَ الْیَوْمُ یَا ابْنَ آدَمَ أَنَا یَوْمٌ جَدِیدٌ»، هیچ روزی نیست که بر فرزند آدم وارد می‏شود مگر اینکه آن روز به او می‎گوید: من برای تو روزی نو و جدید هستم! «أَنَا یَوْمٌ جَدِیدٌ»، من نوروزم! من برای تو روز نویی هستم! «وَ أَنَا عَلَیْکَ شَهِیدٌ»، و من، یعنی زمان، نسبت به تو گواهی دهنده هستم! «فَافْعَلْ فِیَّ خَیْراً»، در من عمل خیر انجام بده، «وَ اعْمَلْ فِیَّ خَیْراً أَشْهَدْ لَکَ یَوْمَ الْقِیَامَةِ فَإِنَّکَ لَنْ تَرَانِی بَعْدَهَا أَبَداً»،  من در روز قیامت نسبت به اعمال تو شهادت می‎دهم و تو بعد از این هیچ‏گاه مرا نخواهی دید مگر در روز قیامت.

زمان‎ها می‎گذرد و همه آن‏ها برای انسان گواه هستند. این‏طور نیست که ما فکر می‎کنیم! اعمال و کردار ما در زمان‎ محو نمی‎شود، بلکه همه آن‏ها ثبت می‏گردد. به تعبیراتی که در روایات آمده است توجّه کنید! دارد که ایّام و روزها بر انسان شهادت می‎دهند و روز جدید که می‎آید زبان حالش با انسان این است که در من، عمل خیر انجام بده؛ چراکه من در روز قیامت بر اعمال تو شهادت می‏دهم.

* ما خود تشکیل‏دهنده زمان هستیم

حتّی بالاتر از آن، ما خود تشکیل دهنده زمان هستیم. این طور نیست که ایّام بگذرد و من ثابت باشم، روز برود و من ساکن بمانم. ما انسان‎ها تشکیل دهنده زمان هستیم. موجودات هستند که تشکیل دهنده زمان هستند. این نیست که روز بگذرد، ماه بگذرد، سال بگذرد، نه! بدانید این ما هستیم که می‏رویم و می‏گذریم و خواهیم گذشت.

* هر روز که می‏گذرد، تو کم می‏شوی!

از حسین‌بن علی(علیهما‎السلام) منقول است که فرمودند: «یَابنَ آدَم اِنَّمَا اَنتَ ایّامٌ کُلَّمَا مَضی یَومٌ ذَهَبَ بَعضُکَ»، ای انسان! ای فرزند آدم! تو روزگار هستی، «اِنَّمَا اَنتَ ایّامٌ»، تو خودت روزگار هستی، تو ایّام و روزها هستی، هر روزی که می‎گذرد مقداری از تو کاسته می‎شود. این طور نیست که تو ثابت باشی و روزگار بگذرد، تو ساکن باشی و او گذرا باشد. هر روز که می‎گذرد مقداری از ما نیز می‎گذرد و از ما کاسته می‏شود، هر ماه و سالی که می‏گذرد یک ماه و سال نیز از ما کاسته می‏شود؛ یعنی هر روز و ماه و سالی که می‏گذرد، به همان میزان سرمایه و هستی انسان که عمر او است نیز خواهد گذشت. با گذشت روز و ماه و سال هستی ما هم می‎گذرد.

* امسال هم «بخشی از هستی ما» از دست رفت!

یک سال دیگر گذشت، امّا آیا با سپری شدن این زمان من هنوز وجود دارم؟ خیر! همه هستی من وجود ندارد؛ با گذشت این سال بخشی از هستی من نیز گذشته است. لذا خوب است انسان نسبت به آنچه از او گذشت و از سرمایه و هستی‎اش کاسته شده متنبّه و متذکّر شود است. خوب است همان طور که نسبت به امور مادّی‎اش فکر می‏کند نسبت به عمر و هستی‎اش نیز فکر کند تا ببیند این سرمایه را در چه راهی مصرف کرده است.

* این ایّام، وقت حساب‏رسی نسبت به عمر است!

علی(علیه‎السلام) در روایتی به نقل از نبی اکرم فرمودند که؛ «أَکْیَسُ الْکَیِّسِین» زیرک‎ترین زیرکان، «مَنْ حَاسَبَ نَفْسَهُ»، کسی است که از خود حساب بکشد، «وَ عَمِلَ لِمَا بَعْدَ الْمَوْتِ» و کارهایش را در ارتباط با جهان دیگر انجام دهد. «فَقَالَ رَجُلٌ یَا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِین»، وقتی علی(علیه‎السلام) این جملات را از پیغمبر نقل فرمود شخصی سوال کرد، «کَیْفَ یُحَاسِبُ نَفْسَهُ»، انسان چگونه از خود حساب بکشد؟ «قَالَ(علیه‎السلام) إِذَا أَصْبَحَ»، حضرت فرمود: هرگاه شب را به روز آورد، «ثُمَّ أَمْسَی»، و روز را به شب رساند، «رَجَعَ إِلَى نَفْسِهِ»، بازگشتی به خود داشته باشد، «وَ قَالَ یَا نَفْسِی»، و بگوید: ای فلانی! «إِنَّ هَذَا یَوْمٌ مَضَى عَلَیْکَ»، امروز روزی بود که بر تو گذشت، «لَا یَعُودُ إِلَیْکِ أَبَداً»، در حالی که هیچ‏گاه به سوی تو باز نمی‏گردد، «وَ اللَّهُ یَسْأَلُکِ عَنْهُ بِمَا أَفْنَیْتِهِ»، و خدا از تو می‏پرسد آن را در چه راهی مصرف کردی؟

در اینجا صحبت از روز نیست، حضرت دارد به زبان من و شما صحبت می‎کند، این روز و ایّام نیست که فانی شده، این بخشی از هستی ما است که گذشته و از دست رفته است. خداوند سوال می‏کند که این سرمایه را در چه راهی فانی کردی؟ «فَمَا الَّذِی عَمِلْتِ فِیهِ»، چه کاری در این روز انجام دادی؟ «أَ ذَکَرْتِ اللَّهَ أَمْ حَمِدْتِه»، آیا در این روز به یاد خدا بودی و او را حمد و ستایش کردی؟ «أَ قَضَیْتِ حَوَائِجَ مُؤْمِنٍ فِیهِ»، آیا در این روز خواسته و حاجت برادر ایمانی‎ات را با این که قدرت داشتی برآورده کردی؟ «أَ نَفَّسْتِ عَنْهُ کَرْبَهُ»، آیا از گرفتاری‎های او گره گشایی کردی؟ «أَ حَفِظْتِیهِ بِظَهْرِ الْغَیْبِ فِی أَهْلِهِ وَ وُلْدِهِ»، آیا در غیاب برادر مؤمنت اخوّت اسلامی و ایمانی را نسبت به خاندان و فرزندش رعایت کردی؟ «أَ حَفِظْتِیهِ بَعْدَ الْمَوْتِ فِی مُخَلَّفِیهِ»، آیا بعد از مرگ او از این حریم ایمانی نسبت به بازماندگانش حراست و مراقبت کردی؟  «أَ کَفَفْتِ عَنْ غِیبَةِ أَخٍ مُؤْمِنٍ»، آیا از غیبت کردن پشت سر برادر مؤمنت جلوگیری کردی؟ «أَعَنْتِ مُسْلِماً»، آیا کمک کار برادر مسلمانت بودی؟ «مَا الَّذِی صَنَعْتِ فِیهِ»، در این روز چه کار کردی؟

* روش تفکّر در ایام گذشته

علی(علیه‎السلام) روش تفکّر در ایّام گذشته را بیان می‎فرماید. در روایات نسبت به هر روز چنین سفارشی وجود دارد. آیا ما هر روز یک چنین محاسبه‎ای انجام می‏دهیم؟ یا حداقل هفته‎ای یک‎بار و یا ماهی یک‎بار می‏نشینیم فکر کنیم که چه کارهایی انجام داده‏ایم. برخی از افراد برای امور مادّی‎شان دفتر روزانه و هفتگی دارند و راجع به آنچه که در آن با توجّه به فعّالیت‏های آن روز یا آن هفته ثبت شده فکر می‏کنند. برخی هم دفتر سالانه دارند و در آخر سال بیلان کار خود را ارائه می‎دهند که در این سال چه کارهایی انجام داده‏اند.

* در لحظات آخر سال چه کنیم؟!

آیا سزاوار نیست که انسان هنگامی که لحظات آخر سالش فرا می‎رسد این‎طور فکر کند؟ یک سال بر ما گذشت! به عبارت دیگر بخشی از هستی ما رفت و هیچ‏گاه به ما برنخواهد گشت مگر در روز قیامت که این قطعه از هستی ما آن‏گاه به ما باز می‏گردد که نموداری از کردار گذشته‏مان در این سال را به ما نشان می‏دهد. همان طور که علی(علیه‎السلام) فرمود خوب است انسان بنشیند و در این باب فکر کند در سالی که گذشت و به اتمام رسید چه کردم؟ آیا به یاد خدا بودم؟ آیا او را ستایش کردم؟ آیا گرفتاری برادر مؤمنم را رفع کردم؟ آیا حاجتی از او برآورده کردم؟ آیا در غیابش مراقب بودم تا حیثیّتش را حفظ کنم؟ آیا در این سال به وظایف برادری و اسلامی خود نسبت به دوستانی که از دست دادم عمل کردم؟ آیا حال بستگان آنها را جویا شدم؟ ولو اینکه به حسب ظاهر از آنها دل‎جویی کنم؟

* در سالی که گذشت چه کردیم؟! الآن چه کنیم؟!

علی(علیه‎السلام) بعد از آنکه چند چیز برای روش تفکّر و محاسبه نسبت به گذشته آموخت فرمود: «‎مَا الَّذِی صَنَعْتِ فِیهِ»، به خود بگو: ای فلانی! در این روزی که گذشت و به عبارت دیگر قسمتی از وجود و هستی‏ات در این عالم که از دست رفت چه کردی؟ «فَیَذْکُرُ مَا کَانَ مِنْهُ»، پس گذشته را یادآور شود، «فَإِنْ ذَکَرَ أَنَّهُ جَرَى مِنْهُ خَیْرٌ»، اگر به گذشته مراجعه کرد و دید آنچه که بر او گذشته خیر بوده است، «حَمِدَ اللَّهَ وَ کَبَّرَهُ عَلَى تَوْفِیقِهِ»، حمد خدا را به جا آورد و بگوید: «الحمد لله» و نسبت به این موفقیتی که خدا به او عنایت فرموده بگوید: «الله اکبر» و بداند این توفیق هم از خدا بوده است، «وَ إِنْ ذَکَرَ مَعْصِیَةً أَوْ تَقْصِیراً»، و اگر دید گناهی انجام داده و خطایی از او سر زده، «اسْتَغْفَرَ اللَّهَ»، از خدایش پوزش بخواهد و استغفار کند، «وَ عَزَمَ عَلَى تَرْکِ مُعَاوَدَتِهِ»،  و تصمیم بگیرد که دیگر به آن گناه بازنگردد و آن را تکرار نکند.

اگر انسان بخواهد به معنای واقعی خودش را بسازد، یکی از راه‎های بزرگ برای سازندگی انسان توجّه به اعمال گذشته خود می‏باشد. خصوصاً از فرصت‎هایی که برای انسان پیدا می‎شود برای تنبّه و تذکّر خود و اینکه از خواب غفلت بیدار شود و نسبت به آینده‎ تنظیم شود استفاده کند که یکی از این فرصت‎ها پایان سالی است گذشت. امسال تمام شد و گذشت امّا ما چه کردیم؟

هستی و سرمایه‏ای که از ما کاسته شد را در چه راهی و چگونه مصرف کردیم؟ انسان نسبت به اعمال یک ساله‏اش بیلان آخر سال عرضه کند. همان طور که علی(علیه‎السلام) می‎فرماید این موجب می‎شود تا انسان نسبت به آینده‎اش مراقب باشد. امیدوارم خداوند به ما توفیق عنایت کند تا از گذشته‎های خود نسبت به آینده‎مان عبرت بگیریم!

سالنامه غدیر در بازار نشر....

سالنامه غدیر ویژه سال 1391 با بیش از پانصد آیه، حدیث، حکایت و ... منتشر شد.


سالنامه غدیر ویژه سال 1391 حاوی احادیثی از حضرات معصومین(ع) و نیز حکایات و پندهایی از بزرگان دین، منتشر شد و در اختیاز علاقه مندان قرار گرفت.

بخش فوقانی هر صفحه در این سالنامه مزین به آیه قرآن و یا روایتی از معصومین (ع)می باشد و پایین هر صفحه نیز خاطره و یا حکایتی از علما درج شده است.

در انتهای سالنامه نیز بخشی تحت عنوان هدیه غدیر شامل جلوه هایی از فضایل و سیره چهارده معصوم علیهم السلام، فضایل امیرالمومنین(ع)، درس هایی از غدیر، در محضر علما و مراجع بزرگ، گلبرگ های انقلاب و ... گنجانده شده است.

بیداری اسلامی تحولی عظیم در امت اسلامی بوجود خواهد ‌آورد

رهبر انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی را تأثیرگذار و سرنوشت‌ساز برای امت اسلامی دانسته و تصریح کردند: این حرکت، نشان دهنده یک حادثه بزرگ تاریخی است که تحولی عظیم در امت اسلامی بوجود خواهد آورد. امت اسلامی باید بر عوامل مذهبی، قومی و سیاسی تفرقه غلبه کند و راههای ایجاد اختلاف را ببندد.



رهبر انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی را تأثیرگذار و سرنوشت‌ساز برای امت اسلامی دانسته و تصریح کردند: این حرکت، نشان دهنده یک حادثه بزرگ تاریخی است که تحولی عظیم در امت اسلامی بوجود خواهد آورد. امت اسلامی باید بر عوامل مذهبی، قومی و سیاسی تفرقه غلبه کند و راههای ایجاد اختلاف را ببندد.

همزمان با ایام ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و هفته وحدت، شرکت کنندگان در کنگره بین المللی شعر بیداری اسلامی دوشنبه شب با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

در این دیدار که در فضایی صمیمی و آکنده از احساسات ناشی از انقلابهای منطقه و بیداری اسلامی، برگزار شد، ابتدا شاعرانی از تونس، مصر، یمن، بحرین، لبنان، سودان، عراق، سوریه، عربستان، کویت و جمهوری اسلامی ایران اشعار عربی خود را در وصف پیامبر اعظم (ص)، بیداری اسلامی و انقلابهای منطقه، فلسطین و قدس شریف و همچنین سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایستادگی ملت ایران، قرائت کردند.

سپس رهبر انقلاب اسلامی در سخنانی با اشاره به نقش تأثیرگذار و برانگیزاننده اشعار برجسته و دارای مضامین والا تأکید کردند: شعرای امت اسلامی باید با اشعار پرمحتوای خود، در حادثه عظیم بیداری اسلامی، نقش آفرینی کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه محتوای اشعار مربوط به بیداری اسلامی باید، بصیرت امت اسلامی را تعمیق دهد، افزودند: در محتوای اشعار بیداری اسلامی به جهت گیریها و اهداف عالی این تحول بزرگ، راههای منتهی به این هدف عالی، و دشمنان و موانعی که آنها ایجاد می کنند، توجه ویژه و خاص شود.

ایشان خاطرنشان کردند: در اشعار، باید به نقش دین، ایمان به خدا و معارف قرآنی در بیداری اسلامی نیز اهتمام جدی شود زیرا هر نهضتی که متکی به اعتقاد دینی شود، آسیب ناپذیر و ماندگار خواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامی حادثه بیداری اسلامی را تأثیرگذار و سرنوشت ساز برای همه امت اسلامی دانستند و خاطرنشان کردند: این حرکت، یک بیداری حقیقی و همچنین اسلامی و نتیجه عبرتهای فراوان، درک های عمیق و همت های والای ملتهای عرب در طول سالیان متمادی است و به همین دلیل نام «بهار عربی» برای این حرکت عظیم، ناقص است.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: این حرکت، تمام شدنی نیست و ادامه خواهد داشت و تاریخ امت اسلامی به اذن پروردگار، تغییر خواهد کرد.

ایشان افزودند: این حرکت، نشان دهنده یک حادثه بزرگ تاریخی است که تحولی عظیم در امت اسلامی بوجود خواهد آورد.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: شعرای امت اسلامی باید در چنین حادثه بزرگ و سرنوشت سازی نقش ایفا کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر لزوم اهتمام به وحدت اسلامی در اشعار بیداری اسلامی افزودند: تلاشهای گسترده ای در جریان است تا با استفاده از ایجاد تفرقه میان مسلمانان، حرکت عظیم بیداری اسلامی، شکسته و متوقف شود اما امت اسلامی باید بر عوامل مذهبی، قومی و سیاسی تفرقه غلبه کند و راههای ایجاد اختلاف را ببندد.

ایشان همچنین با اشاره به نقش لفظ و قالب در ارتقای هنر شعر، خاطرنشان کردند: باید با استفاده از الفاظ و قالبهای مستحکم و از نظر هنری در رتبه بالا، اشعار برجسته و قوی سروده شود تا برای سالیان متمادی ماندگار و تأثیرگذار باقی بماند.

در این دیدار آقای دکتر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در سخنانی با اشاره به ضرورت گفتمان سازی و غنا بخشی ادبیات بیداری اسلامی به عنوان مانعی در مقابل به انحراف کشیده شدن انقلابهای منطقه گفت: بر همین اساس کنگره بین المللی شعر بیداری اسلامی با حضور 77 شاعر از 10 کشور برگزار شده است.

به گزارش فارس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای،وی برگزاری این کنگره را در راستای همایش بین المللی بیداری اسلامی و همایش بین المللی جوانان و بیداری اسلامی و گامی در جهت اهداف جنبش بیداری اسلامی دانست.

افزایش 20 درصدی قیمت نفت دردسر جدید اروپای بحران زده

خبرگزاری فارس: رویترز با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی قیمت نفت به دلیل سیاست تحریم نفت ایران نوشت در شرایطی که اتحادیه اروپا با بحران اقتصادی شدید مواجه است، افزایش قابل توجه قیمت نفت به دردسر جدید این اتحادیه تبدیل شده است. 

به گزار گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، در شرایطی که اروپا با بحران اقتصادی شدید مواجه است، افزایش قابل توجه بهای نفت اصلی ترین مانع بهبود وضعیت اقتصادی اروپاست و به دردسر جدید اروپای بحران زده تبدیل شده است.

با بالا گرفتن نگرانی ها از قطع عرضه نفت ایران، بهای نفت برنت از اواسط ماه دسامبر تا کنون، با 20 درصد افزایش قیمت مواجه بوده است.

اقتصاد دانان معتقدند، قیمت نفت هنوز به سطحی نرسیده که خطری جدی برای رشد اقتصادی ایجاد کند. بهای نفت امروز حدود 126 دلار در هر بشکه بوده، در حالی که در آوریل سال گذشته قیمت نفت به بشکه ای 127 دلار رسیده بود. اما بالاترین رکورد همچنان متعلق به سال 2008 است که بهای هر بشکه نفت به 147 دلار رسیده بود.

جولیان کالو، یکی از اقتصاد دانان بانک بارکلیز کپیتال لندن، گفت: «این وضعیت در شرایطی بوجود آمده که اقتصاد حوزه یورو در دوران سختی به سر می برد که من از آن به عنوان وضعیت بحران اقتصادی خفیف نام می برم، هر چند که یک یا دو عامل امیدوار کننده  وجود دارد.» وی افزود: «اگر ما شاهد افزایش ناگهانی و سریع قیمت نفت می بودیم، مسلما مجبور به کاهش پیش بینی ها در مورد رشد اقتصادی حوزه یورو می شدیم و اگر وضعیت ادامه پیدا می کرد، می توانست بحران اقتصادی خفیف را به یک بحران جدی تبدیل کند.»

اندرو میلیگان، یکی دیگر از کارشناسان مسائل اقتصادی نیز گفت که او از یک افزایش 10 تا 15 دلاری دیگر قیمت نفت و تاثیر آن بر صنایعی که بر پایه دلار استوارند، زیاد نگران نیست. اما اگر بهای نفت به بشکه ای 140 دلار برسد و در این سطح باقی بماند، موضوع کمی متفاوت خواهد بود.

میلیگان افزود: «سود شرکت ها الان دیگر به میزان سابق نیست. هر چند که برخی از بخش های بازار بورس هنوز سود دهی دارند، اما تاثیر منفی بر بخش عمده ای از اقتصاد و سود دهی شرکت ها کاملا قابل توجه است.»

نتایج تحقیقات رویترز نشان می دهد، افزایش بهای نفت اگر به بیش از میزانی برسد که  پیشتر مصرف کنندگان تجربه آن را داشته اند، تاثیری عمده بر اقتصاد اروپا بر جای خواهد گذاشت.

جولیان جوزپ، اقتصاد دان ارشد موسسه کپیتال اکونومیکز در لندن گفت: «با نگرانی ها در خصوص وضعیت یونان و اقدامات ریاضتی بیشتر در سایر نقاط اروپا، اقتصاد اروپا بیش از پیش در مقابل هر نوع شوکی از جمله شوک ناشی از افزایش بهای نفت، آسیب پذیر است.»

نگرانی ها در مورد اختلال در صادرات نفت ایران، عامل اصلی افزایش بهای نفت در طی هفته های اخیر بوده است. اگر این موضوع به وقوع بپیوندد، بازارهای سهام با نوسان مواجه خواهند شد و اقتصاد جهانی دچار مشکلات فراوان خواهد شد.

ایان تیلور، مدیر شرکت ویتل این هفته گفت، هر گونه حمله به مراکز هسته ای ایران، بهای نفت را حداقل به صورت موقت، به بشکه ای 150 دلار خواهد رساند.

میلیگان نیز گفت: «بازار به شدت نگران شوک ناشی از مسائل ژئوپولوتیک در روند عرضه نفت است و این برای افزایش ریسک سرمایه گذاری کافی است.» 

کتاب مسیحیت از واقعیت تا تحریف

توضیح کوتاه:این کتاب به تحریفات ایجاد شده در دین مسیحیت میپردازد.


دانلود کتاب


راه دانشمندان شهید آرمان همیشگی ما / دشمنان را با دستاوردهای بزر

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، دانشمندان هسته‌ای در حاشیه‌ دیدار روز گذشته با رهبر انقلاب با امضای طوماری خطاب به ایشان تأکید کردند: با عزمی راسخ‌تر از پیش، مستضعفان دنیا را با دستاوردهای بزرگ صلح‌آمیز هسته‌ای امیدوار و دشمنان خدا را ناامید می‌کنیم.

متن کامل این طومار به این شرح است:

رهبر معظم و معزز انقلاب اسلامی ایران

حضرت آیت‌الله العظمی امام‌خامنه‌ای

سلام علیکم؛

با احترام و ادب و آرزوی توفیق و طول عمر و عزت برای حضرتعالی در آستانه چهلمین روز شهادت عزیزانمان شهیدان مهندس مصطفی احمدی‌روشن و رضا قشقایی و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جاودانه عرصه علم و فناوری، به استحضار می‌رسانیم اعتقاد راسخ‌مان بر این است امروز که شواهد و قرائن در طول سی‌وسه سال از عمر انقلاب عزیزمان به وضوح گواهی می‌دهد که عداوت‌ها، شیطنت‌ها و نقشه‌های کینه‌توزانه جبهه استکبار بیش از هر روزگار دیگر بر علیه آرمان‌های توحیدی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مهیا شده است، لکن مستکبران گیج و مبهوت شده از جهانی شدن ندای انقلاب توحیدی مردم مسلمان ایران که تمام توان و تجهیزات خود را برای هر اقدام مذبوحانه و جنایتکارانه در جهت مقابله با تفکر توحیدی و حذف فیزیکی نیروهای متفکر علمی و انقلابی به کار گرفته‌اند از این برکت غافلند که گرچه خون عزیزان ما در مسیر پیشرفت‌های علمی، غرامتی است بر این تلاش و جهاد الهی، لیکن غنیمت‌های روحی، معنوی و اعتقادی چشمگیری برایمان به ارمغان آورده است.

ما مسئولین، مدیران، کارشناسان و کارکنان مجتمع غنی‌سازی دانشمند و نخبه جوان شهید مهندس مصطفی احمدی‌روشن، به محضر شریف مقتدایمان مقام عظمای ولایت خالصانه عرض می‌نماییم راهی که امثال «مصطفای شهید» طی نمودند برای همه ما آرمان و آرزوی همیشگی است و لذا در طی این مسیر الهی و پشتیبانی از حقوق ملت و استعداد جوانان عزیزمان از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم بود.

رهبرا؛ با عزمی جزم و راسخ‌تر از پیش، با استعانت از شهدای عزیزمان که احیاء عندربهم یرزقونند، مستضعفان دنیا را با دستاوردهای بزرگ صلح‌آمیز هسته‌ای امیدوار و دشمنان حاکمیت الله را ناامید خواهیم نمود و قطعاً این عداوت‌های عاجزانه استکبار، بر تلاش و اعتقاد معنوی ما در عرصه رشد و تعالی مسلمانان و عدالت‌خواهان جهان خواهد افزود.

اگر غم لشگر انگیزد که خون عاشقان ریزد            

من و ساقی بهم سازیم و بنیادش براندازیم

از محضر آن رهبر مجاهد و ساقی تشنگان معرفت و آزادگی، خالصانه درخواست داریم تا ما را از دعای خیر خویش بهره‌مند نموده و با نسیم امید بخش رهنمودهای حکیمانه خود، فضای علمی و اعتقادی این مجموعه تاثیرگذار عرصه علم و فناوری را عطرآگین نمایند.

با آرزوی توفیقات روزافزون جهان اسلام

کارکنان مجتمع غنی‌سازی شهید مهندس مصطفی احمدی‌روشن

نطنز - دوم اسفند ماه 1390

ماجراجویی علیه ایران سناریو فاجعه باری برای جهان خواهد بود

معاون وزیر امور خارجه روسیه بار دیگر درباره هرگونه ماجراجویی علیه ایران هشدار داد و تاکید کرد چنین سناریویی پیامدهای فاجعه باری برای روابط بین الملل خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر  به نقل از رسانه های روسیه، "گنادی گاتیلوف" که در یک کنفرانس خبری در مسکو صحبت می کرد، اظهار داشت : هرگونه سناریوی نظامی احتمالی علیه ایران، برای منطقه و برای تمام نظام بین‌الملل فاجعه ‌بار خواهد بود  بنابر این من امیدوارم که اسرائیلی‌ها متوجه پیامدهای چنین اقدامی برای خودشان هم باشند.

با این حال روز چهارشنبه سخنگوی وزارت امورخارجه‌ روسیه مدعی شد که ممکن است آمریکا هم از پایگاه ماناس در قرقیزستان برای حمله به ایران استفاده کند.

اظهارات مقام های روسیه در حالی است که رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری سی.ان.ان اقدام نظامی  اسرائیل علیه ایران را در شرایط فعلی نابخردانه خوانده بود.

اما در عین حال در همین رابطه سناتور "جان مک کین" از وجود اختلاف بین آمریکا و اسرائیل در خصوص چگونگی برخورد با ایران خبر داد و گفت : به روشنی مشخص است که بین اسرائیل و آمریکا درباره مسئله ایران تنش هایی وجود دارد که نباید چنین اختلافاتی به وجود آید.