پایگاه مقاومت شهید قدوسی(ره)کرمان

انکار بسیج, انکار بزرگترین ضرورت و مصلحت برای کشور است.(مقام معظم رهبری)

پایگاه مقاومت شهید قدوسی(ره)کرمان

انکار بسیج, انکار بزرگترین ضرورت و مصلحت برای کشور است.(مقام معظم رهبری)

ملت ایران با این بصیرت وحضور به هنگام در صحنه، هیچگاه شکست نخواهند خور

رهبر معظم انقلاب: آنهایی که باید پیام حضور با عظمت مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن را بگیرند، گرفتند و آنهایی که در مغزهای الکلی و آفت دیده خود، خیالاتی در سر می‌پروراندند، متوجه شدند که در ایران چه خبر است.



حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار هزاران نفر از علماء، مسئولان و قشرهای مختلف مردم آذربایجان، با اشاره به حضور ده‌ها میلیونی و بسیار پرشور‌تر و با نشاط‌تر مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، چرائی این اعجاب آفرینی و عظمت ملت عزیز ایران را، بصیرت و موقع‌شناسی بی‌نظیر آنان دانستند و تأکید کردند: ملت ایران با این بصیرت، ایستادگی و حضور به هنگام در صحنه، هیچگاه شکست نخواهد خورد و در انتخابات ۱۲ اسفند نیز ملت بار دیگر هوشیاری و موقع‌شناسی خود را نشان خواهد داد و با حضور پرشور و فراوان خود در انتخابات مجلس نهم، ضربه سخت دیگری به دشمن خواهد زد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار که در آستانه ۲۹ بهمن، سالروز قیام مردم تبریز بر ضد رژیم ستم شاهی در سال ۱۳۵۶، برگزار شد، رهبر انقلاب اسلامی حوادث مهم انقلاب اسلامی را درس آموز و شاخص‌های عمده در مسیر حرکت بسوی قله‌ها و اهداف برشمردند و با اشاره به راهپیمایی عظیم ملت ایران در ۲۲ بهمن افزودند: امسال همه تأکید داشتند که حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن در سراسر کشور، نسبت به سالهای قبل، پرشور‌تر و با نشاط‌تر بوده است اما سؤال مهم این است که چرا امسال شاهد چنین حضور با عظمت تری بودیم؟

حضرت آیت الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: پاسخ به این سؤال جز به بصیرت و موقع‌شناسی کم نظیر مردم بر نمی‌گردد زیرا ملت ایران امسال احساس کرد که کشور و نظام و اسلام به این حضور نیازمند است.

ایشان با اشاره به تبلیغات پرحجم و گسترده رسانه‌ها و دستگاههای تبلیغاتی جبهه دشمن عنود و شریر، تحت هدایت شبکه صهیونیستی جهانی، تأکید کردند: هدف اصلی تبلیغات متراکم، القای این دروغ بزرگ بود که ملت شجاع، مؤمن و امتحان داده ایران، نسبت به انقلاب، اسلام و اهداف والای خود سست و بی‌انگیزه شده است.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: تمرکز این تبلیغات هم برروی راهپیمایی ۲۲ بهمن بود تا شاید حضور مردم کمرنگ و بی‌رونق شود اما ملت ایران با بصیرت و موقع‌شناسی اعجاب برانگیز، متوجه این ترفند دشمن شد و با حضور عظیم خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، به دهان دشمن کوبید.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به گزارشهای موثق درخصوص حضور بسیار پرشور و گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن در هشتصد و پنجاه شهر کشور خاطرنشان کردند: این ملت ایران است. این ملت با چنین بصیرت و موقع‌شناسی و حضور در صحنه، شکست نخواهد خورد.

ایشان تأکید کردند: آنهایی که باید پیام این حضور با عظمت مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن را بگیرند، گرفتند و آنهایی که در مغزهای الکلی و آفت دیده خود، خیالاتی در سر می‌پروراندند، متوجه شدند که در ایران چه خبر است و ملت قهرمان ایران چگونه در صحنه حاضر است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش دستگاههای تبلیغاتی جبهه استکبار برای منعکس نشدن حقیقت و عظمت حضور مردم افزودند: کسانی که مدعی آزادی اطلاعات و اخبار هستند، اخبار مربوط به این راهپیمایی را سانسور کردند و راهپیمایان میلیونی تهران را هزاران نفر و جمعیت ده‌ها میلیونی کشور در راهپیمایی را صد‌ها هزار نفر عنوان کردند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای تأکید کردند: دشمن همواره از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، انواع شیوه‌های دروغ‌پردازی، تقلب، خدعه و تزویر را بکار گرفته است اما هنگامی که پیام صادقانه یک ملت از دل برآید، کار خود را خواهد کرد و احساس حضور و انقلابی‌گری و حرکت همراه با عزم راسخ، همچون هوای خوش بهاری در همه جا نفوذ و همه را بهره‌مند خواهد کرد.

ایشان افزودند: نمونه آشکار این واقعیت، تحولات اخیر در شمال آفریقا، و کشورهای عربی و دنیای اسلام و فراگیر شدن شعارهایی است که روزی ملت ایران، مظلومانه آن‌ها را سر می‌داد.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: اسلام در حرکت عظیم خود به نقطه حساسی رسیده است و نسلهای آینده شاهد حوادث مهمی خواهند بود که دنیا را دگرگون خواهد کرد و سیاستهای مسلط مادی مستکبرانه را نیز از بین خواهد برد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: کانون اصلی این حرکت، جمهوری اسلامی ایران است و جوشش اولیه آن هم از ایران بوده و ملت ایران همچنان ایستاده است.

ایشان، ایستادگی ملت ایران را رمز موفقیت و دستاوردهای بزرگ نظام اسلامی دانستند و افزودند: هنگامی که ملتی می‌ایستد و در مقابل شبکه پرهیمنه و پرهیاهو دشمن به خود ترس و واهمه راه نمی‌دهد، در عرصه‌های علم و فناوری، اقتصاد، مسائل اجتماعی، سیاست ورزی بین المللی و تأثیرگذاری بر ملت‌ها، پیشرفت خواهد کرد و تفکر، دین و شعارش فراگیر خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: به لطف خداوند و به برکت این ایستادگی و استحکام درونی ملت ایران، جوانان، با همت‌ها و استقامت خود کشور را همانند دسته گل خواهند ساخت و آن را تبدیل به یک الگوی موفق و پیشرفته برای جهان اسلام خواهند کرد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای لازمه پیشرفت و سازندگی کشور را، استمرار حرکت در مسیر صراط مستقیم الهی و راه اسلام، دیانت و شریعت و حفظ هوشیاری و بصیرت و عمل به وظیفه دانستند و با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس نهم افزودند: دستگاههای تبلیغاتی و رسانه‌های جبهه استکبار و عوامل همیشگی آن‌ها، تلاش گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند تا انتخابات مجلس، انتخابات بی‌رونقی باشد اما همه باید بدانند که حضور مردم در انتخابات، کشور را به پیش خواهد برد و دشمن را در اجرای توطئه‌هایش دچار تردید و تزلزل و وادار به عقب نشینی خواهد کرد.

ایشان تأکید کردند: انتخابات پرشور ضربه سختی به دشمن خواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه دلهای مردم در دست خدا است، افزودند: با عنایت و کمک خداوند متعال، انتخابات مجلس نهم پرشور و با احساس و همراه با بصیرت و حضور فراوان مردم، برگزار خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی اظهار امیدواری کردند نتیجه انتخابات دوازدهم اسفند، انتخاب مجلس و نمایندگانی خوب برای ورود به عرصه کار و خدمت باشد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش و جایگاه آذربایجان و بویژه تبریز در حوادث و تحولات یکصد سال گذشته کشور، افزودند: مهم‌ترین ویژگی قهرمانان و نام آوران تبریز همچون ستارخان و باقرخان، تدین و حرکت در مسیر دین و پیروی از علمای دین بوده است.

ایشان همچنین با اشاره به نقش آفرینی علما و مردم آذربایجان و تبریز در نهضت اسلامی و حوادث مربوط به پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از آن، خاطر نشان کردند: تقدیم دو شهید محراب از میان پنج شهید محراب، و شجاعت و خط شکنی لشکر دلاور و قهرمان عاشورا در دوران دفاع مقدس نمونه‌هایی از کارنامه درخشان و برجسته مردم آذربایجان است.

در ابتدای این دیدار آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز در سخنانی ضمن گرامیداشت قیام ۲۹ بهمن در سال ۱۳۵۶، به پیشگامی مردم آذربایجان در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مردم غیور و با بصیرت آذربایجان، در انتخابات ۱۲ اسفند نیز حماسه‌ای فراموش نشدنی خلق خواهند کرد.

جزئیات طرح خطرناک عربستان/صف آرایی سلفی ها و وهابی ها علیه سوریه

 اظهارات اخیر سعود الفیصل وزیر امور خارجه رژیم آل سعود درباره کمک تسلیحاتی به مخالفان سوریه، صف آرایی اعراب مرتجع منطقه علیه نظام سوریه در همسویی کامل با غرب و رژیم صهیونیستی را آشکار کرد.

سعود الفیصل که در نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب در قاهره سخن می گفت از این نهاد عربی خواست تا کمک تسلیحاتی بیشتری در اختیار نیروهای مخالف  دولت بشار اسد قرار دهد.

این سخنان گمانه زنی ها را برای دخالت نظامی کشورهای عربی در سوریه تقویت می کند.

به موجب طرحی که آمریکا به چند کشورعربی از جمله عربستان و قطرارائه داده این دو کشور با کمک گروه 14 مارس به رهبری سعد الحریری نخست وزیر سابق لبنان سلاح های پیشرفته ای در اختیار گروههای مخالف مسلح موسوم به ارتش آزادیبخش سوریه قرار خواهند داد.

هم اکنون ارتش موسوم به آزادیبخش سوریه توسط ترکیه، سلاح های پیشرفته ای دریافت کرده تا فعالیتهای تروریستی خود را در سوریه تشدید کند.

گفته می شود عربستان و قطر تا کنون بیش از سه میلیارد دلار در اختیار برخی کشورهای عربی قرار داده تا این کشورها را علیه دولت بشار اسد با خود همراه  کند.

از آنجایی که آمریکا و اتحادیه عرب نتوانستند از طریق شورای امنیت قطعنامه ای علیه دولت بشار اسد صادر کنند اکنون به شیوه های خطرناک دیگری متوسل شده اند.

در شیوه جدید قرار است نیروهای کماندویی عربی تحت عنوان نیروهای امداد وارد سوریه شوند تا به شبه نظامیان مخالف دولت بشار اسد برای ایجاد نا امنی در سوریه کمک کنند.

عربستان و قطر اکنون به نیابت ازآمریکا و اسرائیل از هر ابزار تخریبی برای ایجاد نا امنی در سوریه استفاده می کنند.

این دو کشور با برخورداری از توان مالی، دلارهای نفتی و رسانه های گسترده خود، کشورهای عرب را به طرد سفرای سوریه و فراخوانی سفرای خود از دمشق تشویق کرده اند.

در گام بعدی، کشورهای عرب به ویژه عربستان و قطر با کمک آمریکا و کشورهای اروپایی  تلاش خواهند کرد تا ضمن تشدید محاصره اقتصادی سوریه، تمام سفرای این کشور را از کشورهای اروپایی اخراج کنند.

در این طرح،هدف نهایی این است تا یک جنگ طایفه ای و مذهبی را بر سوریه تحمیل و در نهایت برخی کشورهای همسو با دولت بشار اسد را دراین جنگ منطقه ای وارد کنند.

دخالت آشکار عربستان و قطر واستفاده این دو کشوراز ابزاراتحادیه عرب در چارچوب طرح آمریکا و اسرائیل برای نابودی مقاومت اسلامی فلسطین و لبنان و قطع محور تهران- دمشق - بیروت قرار دارد.

پشتیبانی آشکار عربستان وقطر از تروریستهای سوریه برای کشتار مردم بی دفاع این کشور با معیارها وقوانین بین المللی مغایرت دارد، اما کشورهای مدعی مبارزه با تروریسم هیچگونه واکنشی در این خصوص از خود نشان نمی دهند.

آمریکا که با سرنگونی رژیم حسنی مبارک در مصر و زین العابدین بن علی در تونس مهمترین همپیمانان سنتی خود را از دست داده ،درصدد سرنگونی دولت بشار اسد و جایگزینی یک دولت دست نشانده در سوریه بر آمده است.

قطعا سوریه در آینده شاهد دخالتهای آشکار کشورهای عربی، غربی و نیز ترکیه در مسائل داخلی این کشور خواهد بود که این دخالت به گسترش نا امنی ها در منطقه منجر خواهد شد.

صف آرایی سلفی ها و وهابی ها در برابر دولت سوریه نشان می دهد که منطقه به سمت جنگی شبیه جنگ بالکان در سال 1991 حرکت خواهد کرد .

در چنین فضایی رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به این جنگ مذهبی و طایفه ای و گسترش دامنه نا آرامی ها به سایر کشورهای منطقه ،از همه ابزارهای خود استفاده خواهد کرد.


منبع: مهر نیوز

سفیر جمهوری آذربایجان به وزارت امور خارجه احضار شد

بدنبال تردد برخی از تروریستهای مرتبط با ترور دانشمندان هسته ای ایران به جمهوری آذربایجان و برخورداری از برخی تسهیلات در آن کشور بر ای عزیمت به تل آویو و همکاری با شبکه های جاسوسی رژیم صهیونیستی، جوانشیر آخوندوف سفیر آن کشور به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض دولت جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرکل مشترک المنافع و قفقاز وزارت امور خارجه در این ملاقات ضمن ارایه یادداشت اعتراض، از دولت جمهوری آذربایجان موکدا خواست که از فعالیت های سازمان جاسوسی موساد بر علیه جمهوری اسلامی ایران در خاک آن کشور جلوگیری شود.

سفیر جمهوری آذربایجان در پاسخ عنوان کرد که طی سفر به باکو موضوع را با مقامات کشورش مطرح و ضمن پیگیری، پاسخ را به طرف ایرانی اعلام خواهد کرد.

در این ملاقات همچنین نسبت به رفتار نامناسب جمهوری آذربایجان با نمایندگان نهادهای جمهوری اسلامی ایران در آن کشور، تبلیغات ضد ایرانی روزمره رسانه ای و همچنین توقیف کامیونهای باری ایرانی در مسیر آستارا -  باکو قویاَ اعتراض گردید و توقف فوری این قبیل اقدامات غیردوستانه مورد تاکید قرار گرفت.
 منبع:مهر نیوز

دنیا در حیرت حضور ایرانیان/ 22 بهمن امسال متفاوت از همه سالها

استقبال خوب مردم از جشن انقلاب باعث شد گروههای شرکت کننده با سردادن شعار" مردم انقلابی تشکر تشکر" قدردان این حضور باشند به طوریکه گزارش حضور مردم در شهرهای مختلف نیز حاکی از متفاوت بودن مراسم امسال با سالهای گذشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر،  حضور گسترده مردم تهران در مسیرهای راهپیمایی به قدری متراکم و همراه با ازدحام جمعیت بود که شاید بتوان این حضور را بی نظیرترین حضور و همراهی مردم در جشن پیروزی انقلاب اسلامی دانست.

براساس مشاهدات خبرنگاران مهر و گزارش های ارسالی آنان، جمعیت حاضر در راهپیمایی 22 بهمن امسال برخلاف سالهای گذشته از همان دقایق اولیه آغاز مراسم در ساعت 9 صبح، در خیابان آزادی و مسیرهای منتهی به آن، بسیار متراکم و در تمام باندهای خیابان آزادی وجود داشت.

در سالهای گذشته حضور جمعیت در خیابان آزادی و خیابان های اطراف آن تقریبا از ساعت 10:30 خود را نشان می داد اما حضور مردم در مراسم امسال در همان دقایق اولیه چشم گیر بود و تا ساعت پایان سخنرانی رئیس جمهور هم سیل جمعیت از چهارراه ولی عصر به سمت میدان انقلاب در حرکت بود.

مسیر شمالی میدان آزادی که نسبت به مسیرهای انتخاب شده تقریبا یک مسیر فرعی است، امسال بسیار متراکم تر و پرجمعیت تر از هر سال بود. در این مسیر که هر سال جمعیت حاضر در راهپیمایی را حداکثر تا میدان صادقیه به خود می دید امسال جمعیت متراکم را بالاتر از میدان صادقیه و تا تقاطع خیابان مرزداران در خود جای داده بود.

ازدحام جمعیت تا حدود زیادی هم کار را برای خبرنگاران و عکاسان سخت کرده بود. به طوریکه تعداد زیاد شرکت کنندگان و بسته شدن مسیرها مانع از هماهنگی خبرنگاران با یکدیگر می شد. خبرنگاران در فاصله دو متری هم یکدیگر را در بین جمعیت گم می کردند. خبرنگاران  امسال مجبور بودند بسیار پرجنب و جوش تر از هر سال برای پوشش خبری حضور مردم فعالیت کنند.

حضور کودکانی که پوسترهایی با شعار "ما یک داشمند هسته ای هستیم" و یا جوانانی که تصویر شهید احمدی روشن را به عنوان ماسک بر صورت خود قرار داده بودند از نکات جالب دیگر راهپیمایی اامسال بود.

حضور تیپ های مختلف پوششی و قشرهای مختلف مردم در راهپیمایی امسال از دیگر نکات برجسته راهپیمایی امسال بود.

استقبال خوب مردم از جشن انقلاب باعث شد گروههای شرکت کننده با سردادن شعار" مردم انقلابی تشکر تشکر" قدردان این حضور باشند. گزارش حضور مردم در شهرهای مختلف نیز حاکی از تفاوت مراسم امسال با سالهای گذشته دارد.

جمعیت حاضر در مراسم پس از پایان سخنرانی رئیس جمهور در بخش های مختلف مسیرهای مشخص شده، نماز ظهر و عصر را اقامه کردند.

علی رغم حضور گسترده خبرنگاران و عکاسان و تصویر برداران خارجی در راهپیمایی امسال، تا ساعت 12:30 هیچ کدام از رسانه های خارجی به پوشش خبری این مراسم نپرداختند و صرفا به پوشش سخنرانی رئیس جمهور اکتفا کردند.


منبع:مهر نیوز

دانلود کتاب پیرامون انقلاب اسلامی

کتاب پیرامون انقلاب اسلامی مجموعه یادداشت‏ها سخنرانی‏ها و مصاحبه‏ها استاد شهید مرتضی مطهری میباشد.

دانلود

دانلود کلیپ تصویری بهمن 57

این کلیپ در ابتدا با سخنان کوبنده امام خمینی (ره) آغاز میشود و در ادامه عکس هایی از انقلاب 57 به نمایش در می آید...

دانلود کلیپ

دانلود کتاب توحید از استاد شهید مطهری

کتاب حاضر مجموعه هفده جلسه بحث و انتقاد انجمن اسلامی پزشکان درباره »توحید « در سالهای 46

و 47 می باشد که از نوار استخراج و پس از تنظیم به صورت حاضر درآمده است. در تنظیم این مجموعه

- چنانکه پس از شهادت استاد عمل شده است - به اصلاح برخی عبارات اکتفا شده و هیچ گونه دخل و

تصرفی صورت نگرفته و به طور کلی حالت گفتاری مطالب حفظ گردیده است. پس از بحث هر جلسه

سؤالاتی توسط حضار مطرح شده که استاد پاسخ گفته اند، در برخی موارد سؤالات خلاصه شده است. در

یکی از جلسات به مناسبت بحث "ماده و انرژی"از مرحوم استاد رضا روزبه (از پایه گذاران مدرسه علوی )

دعوت به عمل آمده که در این زمینه سخن بگویند. بیانات ایشان عینا درج گردیده است. در بحث

"توحید و تکامل"در یکی از جلسات، سخنران یکی از حضار بوده است که در موضوع"نظریات جدید

درباره تکامل جانداران"بحث کرده است، بیانات ایشان نیز عینا آورده شده است.


دانلود کتاب

دانلود کتاب وقایع مهم 12 تا 22 بهمن سال 1357

در این کتاب کوچک هفت صفحه ای وقایع مهم 12 تا 22 بهمن سال 1357 نوشته شده است.


دانلود کتاب

ایجاد درگیری، کشته‌سازی و تبلیغ رسانه‌ای "سناریوی دشمن" برای انتخا

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد حقوق بشر قوه‌قضائیه تأکید کرد که دشمن قصد دارد در چند شهر کوچک درگیری ایجاد کرده و چند نفر را به قتل رسانده و ضمن فیلم گرفتن از آن، تصاویر آن را در جهان منتشر کرده و نهایتاً با تبلیغات گسترده، انتخابات مجلس را زیر سؤال ببرد.

خبرگزاری فارس: ایجاد درگیری، کشته‌سازی و تبلیغ رسانه‌ای


در ادامه مطلب با ما باشید...

ادامه مطلب ...

مطالعه روی 2 جانور قطبی با کمک جدیدترین دوربین محقق ایرانی

پژوهشگر ایرانی نشنال جغرافی به تازگی دوربین تحقیقاتی را تولید کرده که قادر به تحمل سرمای منهای 40 درجه است محققان دنیا امیدوارند بتوانند داده های تازه ای را با کمک این دوربین از ادامه زیست خرسهای قطبی و گوزن شمالی به دست آورند.

مهدی بختیاری- مخترع و محقق ایرانی بنیاد نشنال جغرافی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به مطالعات انجام شده بر روی خرسهای قطب شمال افزود: تازه ترین پروژه مطالعاتی انجام شده بر روی خرس قطبی و گوزن شمالی (Caribou) است.

وی در این باره توضیح داد: به دلیل گرم شدن کره زمین، گسترش شهرها و نابودی جنگل ها زندگی خرسهای قطبی و گوزنهای شمالی در معرض خطر انقراض قرار گرفته است بر این اساس مطالعات بر روی این دو گونه جانور آغاز شد.
 
بختیاری با اشاره به جزئیات این تحقیقات، خاطر نشان کرد: در این پروژه 25 دوربین طراحی و بر روی گوزن و خرسهای قطبی نصب شد. در مرحله نخست به مدت 9 ماه و در مرحله بعدی مطالعات این دوربین ها به مدت 2 سال بر روی بدن خرس و گوزن ها قرار گرفت.
 
این محقق با اشاره به اهمیت این تحقیقات، یادآور شد: داده های این دوربینها می تواند به پرسشهای محققان در زمینه زندگی روزمره، نحوه تغذیه در طول 4 فصل، کیفیت زندگی در شرایط افزایش دمای زمین و شکار این دو گونه حیوان پاسخ دهد.
 
وی به بیان ویژگیهای دوربین های طراحی شده برای این پروژه پرداخت و ادامه داد: یکی از مشکلات زیستگاه های گوزن شمالی (caribou) و خرس  قطبی سرمای منهای 40 درجه منطقه است. بهترین دوربین های الکترونیکی تا دمای منهای 20 درجه سانتیگراد را تحمل می کنند. ولی‌ در این پروژه از "گرم کن" (Heater) در طراحی این دوربین استفاده شد تا بتواند دمای منهای 40 درجه را تحمل کند.
 
بختیاری وزن این دوربین را یک کیلوگرم ذکر کرد و افزود: دوربین عرضه شده ضد آب است و در برابر سرما، بارندگی و ضربه از مقاومت بالایی برخوردار است.
 
این محقق ایرانی با بیان اینکه این دوربین ها مجهز به سیستم های GPS و" ترنسمیترهای" رادیویی و ماهواره ای است، خاطر نشان کرد: دوربین های طراحی شده دارای مایکرو پروسسور است و بر اساس برنامه ریزی هایی که بر روی آن انجام شد، پس از نصب دوربین بر روی حیوان مورد نظر، فیلمبرداری آغاز می شود و در زمان مشخص از بدن حیوان جدا می شود. فرستنده این دوربین که به ماهواره متصل است با ارسال سیگنال  کاربر را در جریان وضعیت دوربین قرار می دهد.
 
بختیاری یادآور شد: این دوربین اطلاعات مورد نظر را ضبط می کند و محققان با جمع آوری این داده ها می توانند نسبت به بهبود شرایط زیست جانوران در حال انقراض اقدام کنند.
 
وی با اشاره به تفاوتهای دوربین های عرضه شده توضیح داد: اطلاعاتی که از دوربین های  کنونی به دست آمده به صورت عددی بوده و این اطلاعات محدود به ردیابی جانوران می شده است و اطلاعات داده های مربوط به نحوه جفتگیری، تغذیه و مشکلات زیست آنها کامل نبود ولی با عرضه این دوربینها فضای مناسبی ایجاد شد تا با جمع آوری و تکمیل داده های قبلی بسیاری از فرضیه ها ثابت شود.

محقق نشنال جغرافی با اشاره به وضعیت گرم شدن زمین و آب شدن یخهای قطبی، یادآور شد: با آب و روان شدن یخهای قطبی دانشمندان اطلاعاتی در زمینه نحوه تغذیه خرس قطبی و محافظت از توله های آن در دست نداشتند که با تولید و نصب دوربین های طراحی شده ما امیدوار یم بتوانیم اطلاعات مورد نظر را به دست آوریم.
منبع :مهر نیوز

بازتاب رسانه ای رزمایش حامیان ولایت/ آماده‌باش کامل رژیم صهیونیست

خبرگزاری مهر - گروه بین الملل: آغاز مرحله اصلی رزمایش حامیان ولایت نیروی زمینی سپاه پاسداران و مواضع صریح مقامات ارشد نظامی ایران در 24 ساعت گذشته بازتاب گسترده ای در رسانه های منطقه داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرحله اصلی رزمایش حامیان ولایت نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از صبح دیروز (یکشنبه) در منطقه عمومی جنوب کشور آغاز شد.

"سرتیپ پاکپور" فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه این رزمایش از سلسله رزمایش های تخصصی نیروی زمینی سپاه است افزود: این رزمایش به منظور حفظ و ارتقاء آمادگی یگانها، نمایش بخشی از توانمندی های یگانهای نیروی زمینی سپاه در برابر تهدیدات و در راستای انجام رزمایشهای تقویمی تخصصی این نیرو انجام می شود.

وی همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آغازکننده هیچ جنگی نخواهد بود اما واکنش‌ ما صرفا کوبنده و تهاجمی است.

از سوی دیگر، "سردار سرتیپ حسین سلامی" جانشین فرمانده کل سپاه در رزمایش حامیان ولایت گفت: هر نقطه‌ای که مبدا عملیات تهاجمی دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران باشد مورد تهاجم و تازش متقابل واحدهای رزمی سپاه قرار خواهد گرفت.

آغاز این رزمایش در مناطق جنوبی ایران و البته اظهارات مقامات ارشد نظامی کشورمان در زمینه پاسخ محکم به هر گونه تجاوز در 24 ساعت گذشته بسیار مورد توجه رسانه های جهان و به ویژه منطقه قرار گرفته است.

خبرگزاری رویترز شب گذشته با پوشش این رزمایش نوشت: ایران تهدید کرد اراضی هر کشوری که از آن برای حمله به این کشور استفاده شود هدف حمله قرار می دهد. در ادامه این گزارش با اشاره به اظهارات اخیر سردار سلامی تاکید شده که این مواضع دایره تهدیدات ایران علیه غربیها را به افزایش داده است.

رویترز همچنین به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در زمینه پاسخگویی ایران به تهدیدات و تحریمهای غرب اشاره کرده و در خاتمه از دیدار قریب الوقوع "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی و "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا در نیویورک خبر داده است.

روزنامه البیان امارات نیز در گزارشی با اشاره به آغاز رزمایش حامیان ولایت تاکید کرد: ایران مانور جدیدی را آغاز کرد و اسرائیلی ها در کل جهان به حالت آماده باش درآمدند. در این گزارش آمده که رزمایش نیروی زمینی ایران از روز گذشته در منطقه جهرم در جنوب این کشور آغاز شد در حالی که کنسولگری اسرائیل در فیلادلفیا در بیانیه ای از حالت آماده باش کامل تاسیسات و دفاتر اسرائیل در آمریکای شمالی و کل جهان به علت نگرانی از تهدیدات ایران خبر داد.

البیان در ادامه می نویسد: مقامات آمریکایی و اروپایی معتقدند دولت اوباما در قبال اظهارات علنی مقامات اسرائیلی در زمینه برنامه هسته ای ایران نگران است اما در عین حال دلایل قابل استناد در زمینه عزم تل آویو برای حمله به ایران طی چند ماه آتی ندارد.

اما روزنامه الشرق الاوسط امروز نوشت: ایران تهدیدات خود علیه کشورهای متجاوز را تازه کرد و تاکید نمود که جواب آنها را در هرنقطه ای از جهان می دهد. در ادامه این گزارش به اظهارات اخیر "احمد داوداوغلو" وزیرخارجه ترکیه نیز اشاره شده که اخیرا در دیدار با یک مقام ارشد قطری هرگونه حمله به ایران را فاجعه بار دانسته بود.

المنار لبنان نیز در خبری با عنوان "آغاز مانورهای گسترده زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" تاکید کرد: هدف ایران از انجام این رزمایش تقویت توان و آمادگی دفاعی عنوان شده است. این شبکه خبری گزارشی تصویری از رزمایش حامیان ولایت را نیز روی پایگاه اینترنتی خود قرار داده است.

خبرگزاری آمریکایی یونایتد پرس، روزنامه الرای اردن و روزنامه الدستور اردن نیز طی 24 ساعت گذشته در گزارشهایی به پوشش رزمایش حامیان ولایت در منطقه عمومی جنوب کشورمان پرداخته اند.

البته با وجود بازتاب آغاز رزمایش حامیان ولایت از سوی رسانه های منطقه به نظر می رسد این رسانه ها در صدد هستند به مخاطبان خود فضای جنگ احتمالی میان ایران و رژیم صهیونیستی را القا کنند.

رشد تولید علوم پزشکی کشور پس از انقلاب به مقام اول دنیا رسید

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: شیب رشد علوم پزشکی کشور پس از انقلاب و طی دهه اخیر صعودی بوده به طوری که از این نظر به مقام اول دنیا رسیدیم.


محمدعلی محققی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس در مورد دستاوردهای انقلاب در زمینه آموزش پزشکی اظهار داشت: آموزش پزشکی اکثریت رشد و تعالی خودش را مرهون تلاش‌های بعد از انقلاب است در دوره قبل از انقلاب ما فقط در چند استان بزرگ کشورمان دانشکده پزشکی داشتیم اما در حال حاضر در همه استان‌ها دانشگاه علوم پزشکی داریم و  بسیاری از مشکلات کمی و کیفی ما حل شده است.

وی افزود: در دوره پس از انقلاب قانون تشکیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مجلس تصویب شد و بر اساس این قانون دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات درمانی در مناطق مختلف جمعیتی کشور تشکیل و همزمان هم امور مرتبط به آموزش را بر عهده دارند.

وی گفت: این مدل ادغام یافته مدلی است که در دنیا مورد توجه قرار گرفته، اما در هیچ کجای ایران مدل و تجربه ایران وجود ندارد که مجموعه خدمات سلامت توسط دانشگاه‌ها به صورت یکپارچه ارائه شود.

محققی افزود: با این کار در مناطق مختلف به خصوص در مناطق محروم و کمتر برخودار نیروهای انسانی در سطح گسترده‌تر و انبوه تربیت شدند و شاخص‌های مربوط به ارائه خدمات سلامتی به سرعت تغییر یافت و سبب شد سطح سلامتی کاملاً متحول شود و بسیاری از بیماری‌ها مخصوصاً بیماری‌های واگیردار کنترل شده و شاخص‌های دیگر سلامتی ارتقا یابد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تاسیس رشته‌های تخصصی و فوق‌تخصصی را از دیگر دستاوردهای پس از انقلاب در عرصه علوم پزشکی عنوان کرد و گفت: رشته‌های تخصصی پزشکی در کشور از ۸ مورد به ۲۶ مورد افزایش یافته و تاسیس این رشته‌ها سطح سلامت و آموزش پزشکی در کشور با مراکز پیشرفته پزشکی دنیا همتراز کرده است.

محققی اضافه کرد: هر نوع تخصص معتبری در هر دانشگاه دنیا ارائه می‌شود نمونه آن هم در کشور ما هم دایر شده و متناسب با آن گروه‌های آموزشی در حد استاندارد ارتقا پیدا کرده‌اند.

محققی تصریح کرد: در حال حاضر تمام ۲۱ دوره فوق تخصصی و هم دوره‌های تکمیلی و فلوشیب بعد از انقلاب دایر شده و در بعضی از زمینه‌ها مانند جراحی که ما کلاً متخصص نداشتیم و برای درمان‌های ساده بیمار باید به خارج کشور اعزام می‌شد الان در حد عالی رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: بزرگترین بیمارستان‌های جراحی قلب در خاورمیانه در کشور ما مستقر است و عالی‌ترین خدمات را ارائه می‌کنند در زمینه فوق تخصصی هم روند به همین صورت است و در زمینه نیروی انسانی با تجربه به خودکفایی رسیده‌ایم.

محققی خاطر نشان کرد: تاسیس مراکز درمانی فوق تخصصی، پیشرفت در تربیت پرستاران و ماماها با تاسیس دانشکده‌های پرستاری، مامایی تقریباً در همه دانشگاه‌های کشور به نیازهای کشور پاسخ داده شد کما اینکه کارشناسی ارشد پرستاری و PHD بهداشت باروری در مامایی سطح علمی این قشر را هم ارتقا داده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به تاسیس دانشکده‌های علوم پایه افزود: ایجاد ۵۳ رشته علوم پایه پزشکی موجب شد تا بتوانیم نیروی متخصص را در رشته‌های علوم پایه تربیت کنیم.

وی تاسیس مراکز متعدد و تحقیقاتی و پژوهشکده‌ها را از دیگر دستاوردهای عرصه پزشکی پس از انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: با تاسیس مراکز رشد و پارک‌های علمی، فناوری در زمینه پژوهش جهشی بزرگ داشته‌ایم.رشد تولیدات علمی، از لحاظ کمی و کیفی در مقاطعی نسبت به همه کشورهای دنیا در راس قرار گرفته است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت اذعان داشت: قانون آموزش مداوم جامعه پزشکی در دوره جمهوری اسلامی سرلوحه کار قرار گرفت و بر اساس این قانون شاغلان این حرفه مکلف هستند قانونمند در این برنامه شرکت کنند و اطلاعات علمی خود را هر سال به روز کنند که این افتخاری برای نظام جمهوری اسلامی است.