پایگاه مقاومت شهید قدوسی(ره)کرمان

انکار بسیج, انکار بزرگترین ضرورت و مصلحت برای کشور است.(مقام معظم رهبری)

پایگاه مقاومت شهید قدوسی(ره)کرمان

انکار بسیج, انکار بزرگترین ضرورت و مصلحت برای کشور است.(مقام معظم رهبری)

- شرایط جدید معافیت سربازی اعلام شد.....

معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا شرایط جدید معافیت یگانه فرزند مراقب یا نگهدارنده پدر نیازمند مراقبت را تشریح کرد.

سرهنگ محمدرضا اکبر حلوایی با اشاره به اجرایی‌شدن شرایط جدید مربوط به معافیت یگانه فرزند مراقب یا نگهدارنده پدر نیازمند مراقبت، گفت: «برابر قانون خدمت وظیفه عمومی، شرط بهره‌مندی مشمولان غیرغایبی که یگانه مراقب و نگهدارنده پدر هستند، نیازمندی پدر به مراقبت است که باید از سوی شورای پزشکی وظیفه عمومی احراز شود و اشخاصی که دارای کهولت سن باشند، نیازی به طرح پرونده آنان در شورای پزشکی وظیفه عمومی نیست.»

وی افزود: «برابر بررسی‌های صورت گرفته توسط ستاد کل نیروهای مسلح اتمام 65 سالگی به‌عنوان کبر سن تعیین شده و در نتیجه از پنجم فروردین ماه سال 91 مشمولان غیرغایبی که پدر آنان وارد 66 سالگی شود، بدون طرح پرونده در شورای پزشکی وظیفه عمومی مورد رسیدگی قرار خواهند گرفت و در خصوص پدران کمتر از 65 سال تمام، اعطای معافیت منوط به تعیین نیازمندی پدر مشمول به مراقبت توسط شورای پزشکی وظیفه عمومی است.»

معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره رسیدگی به درخواست‌هایی که مربوط به مقررات سابق یگانه مراقب پدر بالای 59 سال بوده، اعلام کرد: «افرادی که درخواست خود را تا پایان روز چهارم فروردین ماه سال 91 در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) به ثبت رسانیده باشند، مشروط به اینکه هنگام ثبت درخواست در سن مشمولیت بوده واجد شرایط معافیت باشند، رسیدگی به درخواست آنان برابر مقررات سابق یعنی سن 59 سال تمام پدر، بلامانع است.»

سلام بر فاطمه(س).................

سلام بر فاطمه(س) و فاطمیه و فاطمیون.

سلام بر آنکه نبی(ص)

بی وقفه بر آستان درب خانه اش می ایستاد

و بر ساکنین آن سلام می کرد.

من نیز با اقتدا به رسول مرحمت و لطف

“محمد مصطفی(ص)”

کبوتر دل را مسافر مدینه می کنم

و دیده بر آستانش میدوزم و از صمیم جان،

سـلامی را عرضـه میـدارم به امیــد جواب!

جان سوزی فاطمیه را بهانه می کنم

و پای از گلیمـم دراز تر کرده،میـگویم:

بانوی جان!

من تو را دوست دارم.

از تو گفتن را دوست دارم.از تو شنیدن را هم.

از تو گفتن و از تو شنیدن مرا مجال آسمانی شدن می بخشد.

باز منِ سائل،تو را معین می کنم و از لطفت

مدد می گیرم و میگویم:

بانو!

مرا بشنو . . .

مرا ببین و دستم را بگیر . . .

بر من بتاب.

باری،بر من بتاب که می خواهم زنده باشم!

بر من بتاب،می خواهم روشن باشم!

اسرار و کرامات فاطمی

فضائل تسبیح حضرت زهرا علیهاالسلام بسیار است از جمله:

۱٫ اگر چیزى بهتر از این تسبیح بود پیامبر صلى الله علیه و آله آن را به فاطمه علیهاالسلام مى آموخت.

۲٫ تسبیح فاطمه علیهاالسلام هر روز بعد از نماز بهتر است از هزار رکعت نماز در روز.

۳٫ ما کودکانمان را به تسبیح حضرت زهرا علیهاالسلام امر مى کنیم همانطور که آنان را به نماز امر مى کنیم.

۴٫ عبادت با تسبیح حضرت زهرا علیهاالسلام مانند لباس آراسته با زیورى در مقابل لباس بى زیور است.

۵٫ گوینده ى آن از بسیار ذکر کنندگان محسوب مى شود که در قرآن مى فرماید: «الذاکرین الله کثیرا و الذاکرات». و مستحب است بعد از اتمام تسبیح «لا اله الا الله» و «استغفر الله» بگوید. شیخ بهائى مى گوید: باید اول «الله اکبر»، بعد «الحمد لله»، بعد «سبحان الله» گفته شود.

اکسیر دعا

پیامبر صلى الله علیه و آله فرمود: یا فاطمه، آیا تو را دعایى بیاموزم که هر کس با آن خدا را بخواند دعایش مستجاب مى شود، و به خواننده آن سمّ و سحر اثر نمى کند و شیطانى متعرض او نمى شود، و دعاى او رد نمى شود، و همه ى دعاهایى که در آن میل و رغبت به خدا باشد چه فورى و چه مدت دار برآورده مى شود.

گفتم: بلى پدر جان، به خدا قسم این دعا نزد من محبوب تر است از دنیا و آنچه در آن است. دعا این است:

یا الله، یا اعز مذکور و اقدامه قدما فى العزه و الجبروت.

یا الله، یا رحیم کل مسترحم، و مفزع کل ملهوف.

یا الله، یا راحم کل حزین یشکو بثه و حزنه الیه.

یا الله، یا خیر من طلب المعروف منه و اسر فى العطاء.

یا الله، یا من تخاف الملائکه المتوقده بالنوره منه.

اسئلک بالاسماء التى تدعو بها حمله عرشک و من حول عرشک یسبحون بها شفقه من خوف عذابک و بالاسماء التى یدعوک بها جبرئیل و میکائیل و اسرافیل، الا اجبتنى و کشفت یا الهى کربتى و سترت ذنوبى.

یا من یامر بالصیحه فى خلقه فاذا هم بالساهره، اسئلک بذلک الاسم الذى تحیى به العظام و هى رمیم، ان تحیى قلبى و تشرح صدرى، و تصلح شانى.

یا من خص نفسه بالبقاء، و خلق لبریته لاموت والحیاه. یا من فعله قول و قوله امر و امره ماض على ما یشاء، اسئلک بالاسم الذى دعاک به خلیلک حین القى فى النار فاستجبت له و قلت: یا نار کونى بردا و سلاما على ابراهیم، و بالاسم الذى دعاک به موسى من جانب الطور الایمن فاستجبت له دعائه، و بالاسم الذى کشفت به عن ایوب الضر و تبت به على داود و سخرت به سلیمان الریح تجرى بامره والشیاطین و علمته منطق الطیر، و بالاسم الذى وهبت به لزکریا یحیى و خلقت عیسى من روح القدس من غیر اب، و بالاسم الذى خلقت به العرش والکرسى، و بالاسم الذى خلقت به الروحانیین و بالاسم الذى خلقت به الجن والانس، و بالاسم الذى خلقت به جمیع الخلق و جمیع ما اردت من شى ء، و بالاسم الذى قدرت به على کل شى، اسئلک بهذه الاسماء لما اعطیتنى سولى و قضیت بها حوائجى.

یا فاطمه، وقتى خدا را به این کلمات خواندى به تو گفته مى شود: لبیک لبیک! [ دلائل الامامه طبرى امامى: ص ۵٫]

صلوات بر حضرت زهرا

آیت الله فاطمی نیا به شدت توصیه به مداومت بر این صلوات دارند . ایشان از حضرت رسول نقل می فرمایند که:

پیامبر صلى الله علیه و آله فرمود: یا فاطمه، هر کس به تو صلوات فرستد خداوند او را مى آمرزد، و من هر جاى بهشت باشم او را به من مى رساند.

در روایات صلوات بر فاطمه علیهاالسلام چنین آمده است:

اللهم صل على الصدیقه فاطمه الزکیه حبیبه حبیبک و نبیک و ام احبائک و اصفیائک التى انتجبتها و فضلتها و اخترتها على نساء العالمین. اللهم کن الطالب لها ممن ظلمها و استخف بحقها و کن الثائر اللهم بدم اولادها. اللهم و کما جعلته ام ائمه الهدى و حلیله صاحب اللواء و الکریمه عند الملأ الاعلى، فصل علیها و على امها صلوه تکرم بها وجه محمد صلى الله علیه و آله و تقر بها اعین ذریتها و ابلغ عنى فى هذه الساعه افضل التحیه والسلام.

 

پنج کلمه ى زهرا

فاطمه علیهاالسلام خدمت پیامبر صلى الله علیه و آله وارد شد و عرض کرد: یا رسول الله، طعام فرشتگان تهلیل و تسبیح و تحمید است، پس طعام ما چیست؟ فرمود: قسم به خدایى که مرا به حق مبعوث کرده، سى روز است که در خانه ى آل محمد آتشى روشن نشده. اگر بخواهى دستور دهم پنج رأس بز بدهند، و اگر مى خواهى پنج کلمه اى که جبرئیل آنها را به من آموخته به تو بیاموزم.

فاطمه علیهاالسلام عرض کرد: آن پنج کلمه اى که جبرئیل آنها را به تو آموخته به من بیاموز. فرمود: یا فاطمه، بگو:

یا اول الاولین و یا آخر الآخرین و یا ذا القوه المتین و یا راحم المساکین و یا ارحم الراحمین.

[ مسند فاطمة علیهاالسلام سیوطى: ص ۲۵ ح ۷٫]

چهار عمل فاطمه

فاطمه علیهاالسلام مى گوید: هنگامى که رختخواب را براى خوابیدن پهن کرده بودم پیامبر صلى الله علیه و آله به خانه ى من آمد و فرمود: یا فاطمه، تا چهار عمل را بجا نیاورده اى مخواب: قرآن ختم کن، و پیامبران را شفیعان خود گردان، و مؤمنین را از خود راضى کن، و حج و عمره بجا بیاور.

پیامبر صلى الله علیه و آله این را گفت و مشغول نماز شد. من صبر کردم تا نماز آنحضرت تمام شد. عرض کردم: یا رسول الله، به چهار چیزى امر کردى که در هنگام خواب نمى توانم آنها را انجام دهم!

حضرت تبسم کرد و فرمود: وقتى «قل هو الله احد» را سه بار بخوانى گویا ختم قرآن کرده اى، و وقتى بر من و پیامبران قبل از من صلوات بفرستى روز قیامت شفیعان تو مى شویم، و وقتى براى مؤمنین استغفار و طلب آمرزش کنى همه ى آنان از تو راضى مى شوند، و وقتى بگوئى «سبحان الله و الحمد الله و لا اله الا الله و الله اکبر» مثل اینکه حج و عمره بحا آورده اى. [ عوالم العلوم: ج ۱۱/ ۲ ص ۸۵۷ ح ۱۲ از خلاصه الاذکار فیض کاشانى.]

دعاى على و فاطمه

جابر بن عبدالله انصارى مى گوید: پیامبر صلى الله علیه و آله این دعا را به على و فاطمه علیهاالسلام آموخت و به آنان گفت: اگر مصیبتى به شما رسید یا از ستم سلطان ترسیدید یا چیزى از شما گم شد وضوى خوب بگیرید و دو رکعت نماز بخوانید، و دستهایتان را به سوى آسمان بلند کنید و بگوئید:

یا عالم الغیب و السرائر، یا مطاع یا علیم، یا الله یا الله یا الله، یا هازم الاحزاب لمحمد صلى الله علیه و آله، یا کائد فرعون لموسى، یا منجى عیسى من الظلمه، یا مخلص قوم نوح من الغرق، یا راحم عبده یعقوب، یا کاشف ضر ایوب، یا منجى ذى النون من الظلمات، یا فاعل کل خیر، یا هادیا الى کل خیر، دالا على کل خیر، یا آمرا بکل خیر، یا خالق الخیر، یا اهل الخیرات، انت الله، رغبت الیک فیما قد علمت، و انت علام الغیوب، اسئلک ان تصلى على محمد و آل محمد.

بعد پیامبر صلى الله علیه و آله به على و فاطمه علیهاالسلام فرمود: سپس حاجت را بخواهید که انشاءالله اجابت مى شوید. [ عوالم العلوم: ج ۱۱/ ۱ ص ۳۲۸ ح ۱ از مکارم الاخلاق.]

حرز فاطمه

این حرز را پیامبر صلى الله علیه و آله براى فاطمه و هر مؤمنى که اقرار بحق کند دستور داده است: و له ما سکن فى اللیل والنهار و هو السمیع العلیم، یا ام ملدم، ان کنت آمنت بالله العظیم و رسوله الکریم، فلا تهشمى العظم، و لا تاکلى اللحم، و لا تشربى الدم. اخرجى من حامل کتابى هذا الى من لا یومن بالله العظیم و رسوله الکریم و آله محمد و على و فاطمه والحسن والحسین علیهم السلام. [ عوالم العلوم: ج ۱۱/ ۱ ص ۲۹۸ از مکارم الاخلاق.]

 

حرمت فاطمه

و قتى وفات پیامبر صلى الله علیه و آله فرا رسید انصار را خواست و فرمود: اى گروه انصار، وقت جدایى رسیده، آگاه باشید و کسانى که حاضرند بشنوند: بدانید که در خانه ى فاطمه علیهاالسلام در خانه ى من، و خانه ى فاطمه علیهاالسلام خانه ى من است. کسى که هتک حرمت خانه ى فاطمه علیهاالسلام نماید حجاب خدا را هتک کرده است.

امام کاظم علیه السلام هنگام ذکر این مطلب گریه ى طولانى کرد و بقیه ى کلامش را قطع نمود و گفت: به خدا قسم حجاب خدا را هتک کردند، به خدا قسم به حجاب خدا بى حرمتى کردند، به خدا قسم هتک حجاب خداوند کردند. سپس حضرت زهرا علیهاالسلام را با کلمه ى «اى مادر جان، اى مادر» صدا زدند. [ بحار الانوار: ج ۲۲ ص ۴۷۶ ح ۲۷ از کتاب الطرف سید بن طاووس.]

جزئیات معافیتهای خدمت سربازی در قانون جدید/ سن جدید مشمولیت

سردار موسی کمالی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: قانون جدید خدمت وظیفه عمومی پس از کش و قوس‌های فراوان سرانجام در تاریخ 22 آبان امسال تصویب و دوم آذر به تایید شورای نگهبان رسید. ریاست جمهوری نیز در تاریخ 22 آذر آن را به نیروهای مسلح ابلاغ کرد. همان زمان ما قول دادیم به زودی این قانون را اجرایی کنیم که بعد از بررسی‌های لازم 10 بهمن ماه امسال برای اجرا ابلاغ شد. براساس ماده 53، این قانون از تاریخ تصویب لازم‌الاجرا شده بود که ستاد کل نیروهای مسلح نیز از آن تاریخ آن را لازم‌الاجرا دانست. 

وی افزود: نظریه‌های مختلفی درباره قانون جدید مطرح شد که برخی افراد بدون توجه به مزایای این قانون نسبت به قانون قبلی فقط به مشکلات موجود در آن پرداختند. در قانون جدید اگر مشمولی تا سه ماه غیبت داشته باشد سه ماه اضافه خدمت و اگر تا یک سال غیبت داشته باشد 6 ماه اضافه خدمت خواهد داشت. افرادی که بالاتر از یکسال غیبت داشته باشند علاوه بر 6 ماه اضافه خدمت به مراجع قضایی نیز معرفی می‌شوند. البته پیش از این اعلام کردیم مشمولان غایبی که تا سوم خرداد سال 91 خودشان را برای خدمت معرفی کنند از هر مجازاتی معاف بوده و نه تنها اضافه خدمت نخواهند داشت بلکه به دادگاه نیز معرفی نمی‌شوند. به همین دلیل به جوانان توصیه می‌کنیم از این فرصت به وجود آمده استفاده کنند.

سردار کمالی ادامه داد: با قانون جدید دو سوم اضافه خدمت انضباطی کلیه کارکنان وظیفه شاغل در نیروهای مسلح که تا تاریخ 22 بهمن سال 90 تنبیه شده‌اند بخشیده شده است. همچنین شرط پذیرش دانشجو و صدور معافیت از طریق کنکور در این قانون برداشته شد و برای دانشگاه‌هایی که بدون کنکور دانشجو پذیرش می‌کنند مانند دانشگاه پیام نور و دانشگاههای آزاد مناطق کیش و قشم معافیت تحصیلی صادر می‌شود.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از فرزندان مادران فاقد شوهر که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند از خدمت سربازی معاف شدند. خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که سه دختر و یک پسر دارند پسر از خدمت سربازی معاف می‌شود.

وی افزود: مشمولان دارای فرزند معلول از خدمت سربازی معاف شدند. معلولیت فرزند را سازمان بهزیستی باید تایید کند. مشمولانی که با زنان معلول ازدواج کنند 5 سال معافیت موقت دریافت می‌کنند. بعد از 5 سال اگر ازدواج آنها استمرار داشته باشد معافیت 5 ساله به معافیت دایم تغییر پیدا می‌کند. مشمولی که همسرش فوت کرده و فرزند صغیر دارد در صورتی که ازدواج نکرده باشد از خدمت سربازی معاف است. البته او بعد از گرفتن معافیت می‌تواند ازدواج کند.

سردار کمالی ادامه داد: یگانه مراقب و نگه دار پدر نیازمند مراقبت با هر سنی از خدمت سربازی معاف است. شرط تعیین تکلیف خدمت سربازی برای ثبت اموال نیز در دفاتر اسناد رسمی برداشته شد. همچنین یکی از فرزندان پسر سربازی که در طول خدمت سربازی فوت کرده است یا در صورت نداشتن فرزند یکی از برادرانش از خدمت معاف می‌شود.

وی تاکید کرد: کلیه فرزندان شهدا و مفقودالاثرا از خدمت سربازی معاف شدند. همچنین به ازای هر شهید، آزاده با 14 ماه اسارت، جانباز با 25 درصد و مفقودالاثر فاقد فرزند یک برادر معاف می‌شود. یک فرزندخوانده قانونی جانبازی که برابر گواهی بنیاد شهید و امور ایثارگران به واسطه جانبازی صاحب فرزند نمی‌شود از خدمت معاف می‌شود.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به سن جدید مشمولان در قانون جدید گفت: کلیه مشمولین وظیفه به جای سن 18 سالگی در ماه تولد سالی که به سن 19 سالگی (18 سال تمام) می‌رسند برای خدمت فراخوانی می‌شوند و افراد زیر دیپلم 6 ماه فرصت دارند خود را معرفی کنند تا دچار غیبت نشوند. همچنین کلیه مشمولین دیپلم و بالاتر یک سال فرصت دارند تا خود را برای انجام خدمت معرفی کنند. همچنین به دانشجویان انصرافی دانشگاه‌‌ها و موسسات آموزش عالی کشور برای یک بار قبل از انجام خدمت سربازی اجازه ادامه تحصیل داده شده است.

وی افزود: به مشمولین متعهد دستگاه‌های غیرنظامی که تاکنون بعد از انجام تعهد کارت معافیت دریافت می‌کردند از این به بعد کارت پایان خدمت داده می‌شود. هزینه دریافت کارت معافیت برای این افراد از 75 هزار تا یک میلیون تومان بود.

سردار کمالی با اشاره به راه اندازی دفتر مشاوره در تمام مراکز و پادگان‌های آموزشی و یگان‌ها خاطرنشان کرد: این دفاتر برای مشاوره و کمک به سربازان و ارتباط با خانواده آنان تشکیل شده است. همچنین به منظور ارتقاء منزلت و بهینه سازی اوقات فراغت کارکنان وظیفه باید زمینه های استمرار ‌آموزش‌های نظامی، عقیدتی، سیاسی، خدماتی، فنی و حرفه‌ای و سوادآموزی همزمان با خدمت فراهم شود. سربازان باید در دولت دوره آموزش نظامی و تخصصی مورد ارزیابی قرار گیرند و متناسب با تحصیلات، آموزش، مهارت و توانایی رسته بندی و به کارگیری شوند.


جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در پایان با اشاره به شرایط جدید معافیت‌های پزشکی نیز گفت: برخی خانواده‌ها اعلام می‌کردند که فرزندشان دارای بیماری است که این موضوع از سوی شورای پزشکی رد می‌شد به همین خاطر براساس قانون جدید نیروهای مسلح و سازمان وظیفه عمومی شورایی از پزشکان متخصص را تشکیل می‌دهند تا به این درخواست‌ها به صورت تخصصی رسیدگی شود. همچنین در قانون قبلی برای نظر شورای پزشکی حق اعتراض وجود نداشت اما در این قانون به مشمولان حق اعتراض داده شده است.