پایگاه مقاومت شهید قدوسی(ره)کرمان

انکار بسیج, انکار بزرگترین ضرورت و مصلحت برای کشور است.(مقام معظم رهبری)

پایگاه مقاومت شهید قدوسی(ره)کرمان

انکار بسیج, انکار بزرگترین ضرورت و مصلحت برای کشور است.(مقام معظم رهبری)

اوباما: هرگونه درگیری در خلیج فارس تاثیر طولانی بر بهای نفت دارد

رئیس جمهوری آمریکا با تاکید بر اینکه هرگونه درگیری اضافی دیگر در منطقه نفت خیز خلیج فارس تاثیر بزرگی و طولنی مدتی روی بهای نفت جهان دارد، اعلام کرد که از دید او رژیم صهیونیستی تصمیمی برای اقدام نظامی علیه ایران ندارد.


به گزارش فارس، در شرایطی که "لئون پانتا" وزیر دفاع آمریکا مدعی شده است که احتمال اقدام نظامی اسرائیل به ایران در بهار سال جاری وجود دارد، "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "ان بی سی" اعلام کرد که فکر نمی کند رژیم صهیونیستی تصمیمی برای حمله به ایران داشته باشد.

 

اوباما در این مصاحبه به گمانه زنی های فزاینده آمادگی رژیم صهیونیستی برای اقدام نظامی پیشگیرانه به ایران اشاره کرد و گفت: من فکر نمی کنم که اسرائیل تصمیمی برای حمله به ایران به دلیل برنامه هسته ای مورد بحث تهران داشته باشد اما آنها مانند ما بر این باورند که ایران باید از برنامه تسلیحاتی هسته ای خود صرف نظر کند.

 

رئیس جمهوری آمریکا از اعلام اینکه آیا قبل از حمله احتمالی رژیم صهیونیستی علیه ایران، به آمریکا اطلاع داده می شود یا خیر ممانعت کرد و گفت: من به شما می گویم که ما ( آمریکا و اسرائیل) در مقایسه با قبل مشاوره و رایزنی های نزدیک تری در مسائل نظامی و اطلاعاتی داریم؛ آمریکا در کنار رژیم صهیونیستی برای حل این بحران (برنامه هسته ای ایران) حرکت می کند و امیدواریم که این بحران از طریق دیپلماتیک حل شود.

 

اوباما افزود: آمریکا هیچ گزینه ای را ( مداخله نظامی) از بررسی در مورد ایران حذف نمی کند اماواشنگتن می خواهد که یک راه حل دیپلماتیک از طریق ائتلافی جهانی در قبال ایران بدست آید.

 

غرب و در راس آن آمریکا مدعی است که برنامه هسته ای ایران تسلیحاتی است با این وجود ایران بارها با تاکید بر اینکه برنامه هسته ای صلح آمیزی دارد، اعلام کرده است که به عنوان امضاکننده پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای و یکی از کشورهای عضو آژانس بین المللی انرژی هسته ای حق هرگونه دستیابی به فناوری های هسته ای با اهداف صلح آمیز را برای خود قائل است.

 

رئیس جمهوری آمریکا با تائید اینکه نمی خواهد شاهد درگیری های بیشتری در خلیج نفت خیز فارس باشد، گفت: قبل از هرگونه اقدام نظامی علیه ایران باید خطرات مهمی که در این زمینه وجود دارد مورد بررسی قرار گیرند .

 

اوباما در ادامه اعلام کرد: هرگونه فعالیت نظامی اضافی در خلیج (فارس) اخلال گر است و تاثیر طولانی مدتی بر ما دارد؛ این اقدام می تواند تاثیر بزرگی روی بهای نفت داشته باشد؛ ما همچنان نظامیان خود را در افغانستان که در هم مرز با ایران است، داریم اما ترجیح ما این است که این بحران به صورت دیپلماتیک حل شود.

 

 

 

 

به دنبال مطرح شدن ادعاهای اخیر "جیمز کلاپر" رئیس اطلاعات ملی آمریکا مبنی بر تصمیم ایران برای انجام اقدامات تلافی جویانه در خاک آمریکا رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به سوالی که درباره خطر اقدامات تلافی جویانه ایران علیه آمریکا وجود دارد، اعلام کرد: هیچ مدرکی مبنی بر اینکه آنها (ایران) چنین اهدافی در شرایط فعلی داشته باشد، نمی بینیم.

 

اوباما در ادامه ادعاهای خود گفت: ایران سختی و مشقت های تحریم های جامعه بین الملل را که به طور بی سابقه ای برای تحت فشار قرار دادن این کشور برای صرف نظر از برنامه هسته ای اش اعمال شده اند، حس می کند؛‌ اولویت شماره یک من همچنان امنیت آمریکاست اما امنیت اسرائیل نیز هست و اسرائیل نیز حقیقتا در مورد امنیت خود نگران است.

 

ادعای اوباما به پائین بودن ظرفیت های ایران و تحت فشار بودن تهران زیر بار تحریم های اقتصادی غرب و اتحادیه اروپا در شرایطی گزارش می شود که "یوزی روبین" بنیانگذار برنامه دفاع موشکی بالستیکی رژیم صهیونیستی هشدار داده است که برنامه موشکی ایران به طور فزاینده ای در حال استقلال و خودکفایی است و این امر توانایی جامعه بین الملل را برای ایجاد محدودیت در قابلیت های موشکی ایران کاهش می دهد.

 

روبین با اشاره به اینکه وابستگی برنامه هسته ای ایران به مهارت های خارجی روز به روز کمتر می شود، اعلام کرده است: امروزه ایران می تواند به آسانی تمام نظارت های صادراتی ( اعمال شده علیه تهران) مهار کند و با وجود تحریم های اقتصادی، این کشور برای تهیه آنچه که می خواهد دسترسی کافی به پول دارد.

 

 

اوباما: شایستگی پیروزی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را دارم

 

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه مصاحبه خود با اشاره به اینکه هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن باقی مانده و اینکه اقتصاد کشور در مسیر درستی قرار گرفته است، اعلام کرد که شایستگی پیروزی در دور دوم ریاست جمهوری آمریکا را دارد.

 

اوباما که سه سال پیش و درست 10 روز بعد از عهده دار شدن ریاست کاخ سفید اعلام کرده بود که اگر نتواند اقتصاد کشور را در مدت سه سال ریاست جمهوری خود اصلاح کند، دوره ریاست او یک دوره ای (چهار سال) خواهد بود، گفت: من شایستگی (پیروزی در ) دور دوم (ریاست جمهوری) را دارم اما هنوز کارهایمان تمام نشده است.

 

رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به زمان روی کار آمدن خود افزود: ما 750 هزار شغل را در یک ماه از دست داده بودیم،‌ در حال حاضر ما در حال ایجاد 250 هزار فرصت شغلی هستیم و 3 میلیون و هفتصد هزار فرصت شغلی را در 23 ماه گذشته فراهم کرده ایم.

 

اوباما افزود: ما بیشترین فرصت های شغلی را از سال 2005 میلادی و بیشترین شغل های صنعتی را از سال 1990 میلادی فراهم کرده ایم اما هنوز کارهایمان تمام نشده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد