پایگاه مقاومت شهید قدوسی(ره)کرمان

انکار بسیج, انکار بزرگترین ضرورت و مصلحت برای کشور است.(مقام معظم رهبری)

پایگاه مقاومت شهید قدوسی(ره)کرمان

انکار بسیج, انکار بزرگترین ضرورت و مصلحت برای کشور است.(مقام معظم رهبری)

جزئیات طرح خطرناک عربستان/صف آرایی سلفی ها و وهابی ها علیه سوریه

 اظهارات اخیر سعود الفیصل وزیر امور خارجه رژیم آل سعود درباره کمک تسلیحاتی به مخالفان سوریه، صف آرایی اعراب مرتجع منطقه علیه نظام سوریه در همسویی کامل با غرب و رژیم صهیونیستی را آشکار کرد.

سعود الفیصل که در نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب در قاهره سخن می گفت از این نهاد عربی خواست تا کمک تسلیحاتی بیشتری در اختیار نیروهای مخالف  دولت بشار اسد قرار دهد.

این سخنان گمانه زنی ها را برای دخالت نظامی کشورهای عربی در سوریه تقویت می کند.

به موجب طرحی که آمریکا به چند کشورعربی از جمله عربستان و قطرارائه داده این دو کشور با کمک گروه 14 مارس به رهبری سعد الحریری نخست وزیر سابق لبنان سلاح های پیشرفته ای در اختیار گروههای مخالف مسلح موسوم به ارتش آزادیبخش سوریه قرار خواهند داد.

هم اکنون ارتش موسوم به آزادیبخش سوریه توسط ترکیه، سلاح های پیشرفته ای دریافت کرده تا فعالیتهای تروریستی خود را در سوریه تشدید کند.

گفته می شود عربستان و قطر تا کنون بیش از سه میلیارد دلار در اختیار برخی کشورهای عربی قرار داده تا این کشورها را علیه دولت بشار اسد با خود همراه  کند.

از آنجایی که آمریکا و اتحادیه عرب نتوانستند از طریق شورای امنیت قطعنامه ای علیه دولت بشار اسد صادر کنند اکنون به شیوه های خطرناک دیگری متوسل شده اند.

در شیوه جدید قرار است نیروهای کماندویی عربی تحت عنوان نیروهای امداد وارد سوریه شوند تا به شبه نظامیان مخالف دولت بشار اسد برای ایجاد نا امنی در سوریه کمک کنند.

عربستان و قطر اکنون به نیابت ازآمریکا و اسرائیل از هر ابزار تخریبی برای ایجاد نا امنی در سوریه استفاده می کنند.

این دو کشور با برخورداری از توان مالی، دلارهای نفتی و رسانه های گسترده خود، کشورهای عرب را به طرد سفرای سوریه و فراخوانی سفرای خود از دمشق تشویق کرده اند.

در گام بعدی، کشورهای عرب به ویژه عربستان و قطر با کمک آمریکا و کشورهای اروپایی  تلاش خواهند کرد تا ضمن تشدید محاصره اقتصادی سوریه، تمام سفرای این کشور را از کشورهای اروپایی اخراج کنند.

در این طرح،هدف نهایی این است تا یک جنگ طایفه ای و مذهبی را بر سوریه تحمیل و در نهایت برخی کشورهای همسو با دولت بشار اسد را دراین جنگ منطقه ای وارد کنند.

دخالت آشکار عربستان و قطر واستفاده این دو کشوراز ابزاراتحادیه عرب در چارچوب طرح آمریکا و اسرائیل برای نابودی مقاومت اسلامی فلسطین و لبنان و قطع محور تهران- دمشق - بیروت قرار دارد.

پشتیبانی آشکار عربستان وقطر از تروریستهای سوریه برای کشتار مردم بی دفاع این کشور با معیارها وقوانین بین المللی مغایرت دارد، اما کشورهای مدعی مبارزه با تروریسم هیچگونه واکنشی در این خصوص از خود نشان نمی دهند.

آمریکا که با سرنگونی رژیم حسنی مبارک در مصر و زین العابدین بن علی در تونس مهمترین همپیمانان سنتی خود را از دست داده ،درصدد سرنگونی دولت بشار اسد و جایگزینی یک دولت دست نشانده در سوریه بر آمده است.

قطعا سوریه در آینده شاهد دخالتهای آشکار کشورهای عربی، غربی و نیز ترکیه در مسائل داخلی این کشور خواهد بود که این دخالت به گسترش نا امنی ها در منطقه منجر خواهد شد.

صف آرایی سلفی ها و وهابی ها در برابر دولت سوریه نشان می دهد که منطقه به سمت جنگی شبیه جنگ بالکان در سال 1991 حرکت خواهد کرد .

در چنین فضایی رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به این جنگ مذهبی و طایفه ای و گسترش دامنه نا آرامی ها به سایر کشورهای منطقه ،از همه ابزارهای خود استفاده خواهد کرد.


منبع: مهر نیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد